HLD 1603

Vandaag werd het een lange trip. Mijn dag begon a s’ochtends vroeg om 6h00

Wegens “T’feest in’t park” was het al druk met (vermoeide) feestvierders. De reis giong dan met de IC L 2305 van 6h35 naar Brussel.

Vanaf Brussel ging het omstreeks 8h10 met de speciale trein getrokken door de diesselocs 1603 en 6077 van TSP.

Onze reis ging als volgt: Brussel-Jette-Denderleeuw-Burst(rit 18507)Burst-Aalst-Geraardsbergen-Aat-Ghislingen(rit 18508)Ghislingen-Aat-Lessen-Ollignies(rit 18509)Ollignies-Lessen-Aat-Soigines-Tubeke-Clabeq(rit 18510)Clabeq-Tubeke-Quanast(rit 18511)Quanast-Tubeke-Brussel(rit 18512)

Het was een mooie tocht met talrijke fotostops op de lijn 82(Aalst-Burst),218(Aat-Ghislingen),Lessen-Ollignies,Clabeq en lijn 117 (Tubeke-Quanast). Wel kregen we soms een rare blik van mensen in de buurt. Je zou voor minder doen als je plots 200 man uit een trein ziet stappen en zich in een veld opstellen om hem te fotograferen

Onze rit werd door M2-rijtuigen van de NMBS-holding uitgevoerd. Deze rijtuigen deden dienst tot eind 2002 op talrijke lijnen zoals de lijn 86 (Ronse-Gent),58(Gent-Eeklo) en 122 (Gent-Geraardsbergen). OO-MSS kende deze rijtuigen nog in het begin van zijn pendelcarriére. Het was een nostalgie aan toen. De geur,het geluid,het gevoel. Toen diesel nog diesel was. Integendeel met de geliefde DMU 41 die nu op die lijnen bolt.

Moe maar tevreden kwam ik omstreeks 22h00 thuis aan, het was een mooie dag, bedankt aan alle TSP-leden voor hun tijd om deze dag te doen slagen.

Plaats een reactie